لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۵۰

انتخاب اقتصاد کدام‌ است؛ ترامپ یا کلینتون؟


آمارهای اقتصادی منتشرشده از اقتصاد آمریکا در هفته‌های اخیر می‌تواند درنهایت به نفع هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تمام شود.

چراکه هیلاری کلینتون موردحمایت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکاست و پیروزی او در این قابت می‌تواند به معنای ادامه آهنگ سیاست‌گذاری اقتصادی موجود باشد.

رشد اقتصادی ایالات‌متحده آمریکا در سه ماه سوم سال میلادی جاری، در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشدی ۲٫۹ درصدی را تجربه کرده است که بالاترین آهن رشد اقتصادی بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا به‌حساب می‌آید.

در همین حال آمارهای مربوط به اشتغال در ماه اکتبر، ماه گذشته میلادی نیز از کاهش یک دهم واحد درصدی نرخ بیکاری در این کشور و رسیدن نرخ بیکاری به رقمی کمتر از ۵ درصد، حکایت دارد.

تمام این آمارهای اقتصادی خشنودی کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون را به دنبال دارد،اما برنامه مالیاتی سهل گیرانه‌تر دونالد ترامپ و همچنین اصرار او به سرمایه‌گذاری در داخل آمریکا و انتقال کارها و مشاغل به داخل مرزها می تواند مورد توجه جامعه آمریکایی قرار گرفته و با اقبال آنها روبرو شود.

در این برنامه از سری پادکست‌های «الف، ب، اقتصاد» به این موضوع خواهیم پرداخت که با انتخاب هر یک از دو رقیب اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بر سر اقتصاد این کشور و به‌تبع آن اقتصاد جهان، خواهد رفت؟

ترامپ یا کلینتون؟ اقتصاد کدام را برخواهد گزید؟

پادکست الف، ب، اقتصاد ۲۵؛ انتخاب اقتصاد، ترامپ یا کلینتون؟ - کاری از آرش حسن‌نیا
please wait

No media source currently available

0:00 0:09:06 0:00
لینک مستقیم


راه ارتباطی من و شما برای انتقال نقد، نظر و پیشنهادهای شما درباره پادکست «الف، ب، اقتصاد»، ایمیل alef@radiofarda.com است، منتظر ایمیل‌های شما هستم.

XS
SM
MD
LG