لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۷

مرگ ده تن از نیروهای پلیس افغانستان به دست «مأمور نفوذی طالبان»


نیروهای امنیتی افغان در کابل، عکس تزئینی است
نیروهای امنیتی افغان در کابل، عکس تزئینی است

مقام‌های رسمی افغانستان روز سه‌شنبه، ششم بهمن، از مرگ ده مأمور پلیس در جنوب این کشور به دست یکی از همکاران‌شان که با شبه‌نظامیان طالبان همکاری داشته، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مأمور پلیس نفوذی پس از مسموم کردن همکارانش، در شرایطی که آنها از هوشیاری کاملی برخوردار نبودند، آنها را به گلوله بسته است.

مقام‌های رسمی در ولایت اروزگان، محل وقوع این حادثه، به خبرگزاری‌ها گفتند که فرد مهاجم پس‌ از آن که اسلحه همکاران خود را ربوده از پاسگاه پلیس گریخته است.

در همین زمینه دوست‌محمد نایب، سخنگوی فرمانداری اروزگان، به بخش افغان رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی گفت که بنا بر تحقیقات مقدماتی این نیروی نفوذی در پلیس افغانستان از نیروهای مخالف دولت دستور گرفته و پس از فرار از محل حادثه به آنها پیوسته است.

رحیم‌الله خان، معاون پلیس ولایتی، نیز از آغاز عملیاتی برای ردیابی فرد مظنون به دست داشتن در این حمله خبر داده است.

در همین حال،‌در اظهار نظری متفاوت، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان افغانستان، گفت که ۹ پلیس افغان در پی تصرف پاسگاه چنارتو کشته‌ شده‌اند.

این اولین بار نیست که یکی از عوامل نفوذی طالبان به نیروهای پلیس یا ارتش این کشور حمله می‌کند.

خردادماه امسال نیز در جریان حمله شبه‌نظامیان طالبان به یک مرکز نظامی در جلال‌آباد در شرق افغانستان پنج‌تن از اعضای طالبان کشته‌ شده و ۹ نیروی پلیس افغانستان هم زخمی شدند.

روز بیست و هفتم دی‌ماه گذشته نیز در حمله‌ای مشابه چهار تن از افراد نفوذی طالبان، ۹ پلیس افغان را در اروزگان کشتند.

XS
SM
MD
LG