لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۸

آمریکا حکومت سوریه را به کشتار جمعی و سوزاندن اجساد مخالفان متهم کرد


استوارت جونز، سرپرست دفتر خاور نزدیک در وزارت خارجه آمریکا
استوارت جونز، سرپرست دفتر خاور نزدیک در وزارت خارجه آمریکا

ایالات متحده آمریکا ضمن متهم کردن حکومت سوریه به کشتار جمعی هزاران تن از مخالفان و سوزاندن اجساد آنان، دولت بشار اسد را « غوطه‌ور در مرحله‌ای جدید از شقاوت» توصیف کرد.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد هر روز حدود ۵۰ زندانی در زندان نظامی صیدنایا در ۴۵ کیلومتری دمشق حلق‌آویز می‌شوند.

این وزارتخانه همچنین عکس‌هایی را منتشر کرده که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده‌اند و نشان می‌دهد در داخل محوطه این زندان، محلی برای سوزاندن اجساد ایجاد شده است.

در این زمینه استوارت جونز، سرپرست دفتر خاور نزدیک در وزارت خارجه آمریکا گفت که «آمریکا اعتقاد دارد ساخت این کوره آدم‌سوزی به منظور مخفی کردن تعداد افرادی‌ست که در این زندان کشته می‌شوند».

آقای جونز که روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت، عکس‌های زندان صیدنایا را در نشستی خبری به خبرنگاران نشان می‌داد افزود رژیم بشار اسد با حمایت روسیه و ایران «در مرحله‌ای جدید از شقاوت غوطه‌ور شده است».

به گزارش خبرگزاری‌ها این عکس‌ها که از حدود چهار سال پیش بدین‌سو تهیه شده به‌طور دقیق مشخص نمی‌کند که بنای مذکور یک کوره آدم‌سوزی باشد اما بنایی را به نمایش می‌گذارد که می‌تواند برای چنین منظوری مورد استفاده قرار گیرد.

اتهام جدیدی که دولت آمریکا متوجه رژیم بشار اسد می‌کند، حدود یک‌هفته پس از آن صورت می‌گیرد که بنابر اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور، دستور ارسال جنگ‌افزارهای نظامی به نیروهای کُرد وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه را صادر کرده است.

دانا وایت، سخنگوی پنتاگون، روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت گفت آقای ترامپ یک روز پیش‌تر، به وزارت دفاع مأموریت داد برای پیروزی برابر گروه حکومت اسلامی، داعش، در رقه، نیروهای کُرد را تجهیز کند.

رقه در شمال سوریه پایتخت خلافت خودخوانده داعش است.

آقای ترامپ در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری وعده داده بود در صورت رسیدن به مقام ریاست‌جمهوری، گروه حکومت اسلامی را نابود خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG