لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۴

مطهری: آقای شاهرودی بازجویان جانی را مجازات کنید


علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی
علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی
علی مطهری نماينده اصول‌گرای مجلس به شدت از « رفتارهای غيرانسانی و غيرقانونی با بازداشت‌شدگان معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوری در زندان‌ها انتقاد کرد.»

علی مطهری نماينده اصول‌گرا اما مستقل مجلس در نامه‌ای به محمود هاشمی شاهرودی ضمن مقصر قلمداد کردن وی در مسامحه با «تخلفات مسئولان و وابستگان آنها»، پيامد آن را سکوت رئيس قوه قضائيه در مورد خشونت‌ها و جرائم انجام شده در برخورد خلاف موازين با بازداشت‌شدگان وقايع جاری دانست.

اين نماينده مجلس در نامه خود به رئيس قوه قضائيه از برخورد خلاف موازين اسلامی و توأم با فشارهای روحی و جسمی سخن می‌گويد و تصريح می‌کند که اين نوع برخوردها، گاه به «مرگ فرد بازداشت شده منتهی شده است که آخرين آنها مرگ جان‌گداز محسن روح‌الامينی» است.

در اين نامه بدون اشاره به ساير قربانيان حوادث جاری به اين نکته اشاره شده است که قربانی نامبرده «فرزند آقای دکتر روح‌الامينی رئيس محترم انستيتو پاستور» بوده است.

آقای مطهری، پسر آيت‌الله مرتضی مطهری که از وی به عنوان ايدئولوگ انقلاب اسلامی ياد می‌شود، در نامه خود به محمود هاشمی شاهرودی می‌نويسد که «اين جرم‌ها به وسيله افراد مشکوکی که در مسلمانی آنها ترديد است انجام می‌شود» و «نبايد بدون مجازات باقی بماند».

در ادامه اين نامه رئيس قوه قضائيه به روشنی خطاب قرار گرفته که «به نظر می‌‌رسد جنابعالی به عنوان مدعی‌العموم حساسيت لازم را نسبت به مبارزه با اين ظلمها و دفاع از حقوق مظلومان نداريد والا کار به اينجا نمی‌رسيد».

علی مطهری مسامحه رئيس قوه قضائيه را امری مسبوق به سابقه می‌داند و به نوعی وی را مسئول روی دادهای اخير تا «قتل ناجوانمردانه» محسن روح‌الامينی معرفی می‌کند، آنجا که خطاب به وی می‌نويسد: «اگر از ابتدا در مقابل تخلفات مسئولان و وابستگان آنها مسامحه نمی‌کرديد و همه اتهامات و شايعات، شفاف و حق از باطل جدا می‌شد، فضايی برای مناظره کذايی احمدی‌نژاد، موسوی و به دنبال آن اين فتنه پديد نمی‌آمد».

آقای مطهری که کرسی نمايندگی شهر تهران در مجلس را دارد در پايان نامه خود به رئيس قوه قضائيه اظهار می‌دارد که هنوز زمان باقی است و از وی می‌خواهد که به عنوان نخستين گام قاتل محسن روح‌الامينی را به جامعه معرفی و وی را مجازات کند تا علاوه بر تسلای خاطر خانواده او و همه ملت ايران، اين مجازات «عبرتی برای جانيانی که خود را بازجو ناميده‌اند» شود.

در همين حال سهراب سليمانی، مدير کل زندان‌های استان تهران که زير مجموعه قوه قضائيه است، در گفت وگوبا خبرگزاری ايسنا، درباره نحوه برخورد با بازداشت شدگان ناآرامی‌های اخير گفته است که «در مجموعه زندان هيچ گونه رفتار خلاف شان اداری، انسانی و اخلاقی تحت هيچ شرايطی انجام نمی‌شود و بعيد می‌دانم کسی ادعا کند که اين افراد در مجموعه زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشند».

وی همچنين اظهار داشته که محسن روح الامينی و محمد کامرانی مننژيت داشتند و گفته است که بعد از اين اتفاق، تمام زندانيان زندان اوين واکسن مننژيت زدند.
XS
SM
MD
LG