لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۹

فرزند دوم مهدی کروبی نیز ممنوع‌الخروج شد


ترمینال ورودی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران
ترمینال ورودی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران
مقام‌های امنیتی ایران از خروج محمدتقی کروبی، یکی از پسران مهدی کروبی از ایران جلوگیری کرده و گذرنامه وی را توقیف کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی، سحام نیوز، مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی روز جمعه از خروج محمدتقی کروبی، یکی از پسران مهدی کروبی از کشور جلوگیری کردند.

بر اساس این گزارش فرزند آقای کروبی، از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران که برای انجام کارهای دانشگاهی راهی بریتانیا بود، بدون ارائه هیچ گونه توضیحی از سوی نیروهای امنیتی فرودگاه ممنوع‌الخروج شده است.

محمدتقی کروبی مؤلف کتابی با عنوان «استفاده یک‌جانبه از قوای قهریه در حقوق بین‌الملل» است که به نوشته سحام نیوز توسط یکی از ناشران مطرح انگلستان به چاپ رسیده و مورد توجه محافل آکادمیک خارج از کشور قرار گرفته است.

به دنبال گسترش اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران آقای محمدتقی کروبی بارها اقدام به مصاحبه با رسانه‌های خبری بین‌المللی کرده و دیدگاه‌های پدرش را در باره تحولات پس از انتخابات در ایران بیان کرده است.

مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی پیشتر گذرنامه حسین کروبی، پسر بزرگ آقای کروبی را نیز توقیف کرده بودند.

همچنین علی کروبی، یکی دیگر از پسران مهدی کروبی نیز در جریان راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بازداشت و به شدت مورد شکنجه قرار گرفته و در یک مسجد به تجاوز جنسی تهدید شده بود.

به دنبال این حادثه فاطمه کروبی، همسر آقای کروبی با ارسال نامه‌ای خطاب به رهبر ایران با شرح ماجرای بازداشت پسرش که مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی منکر آن شده بودند، از وی خواسته بود به داد جوانان ایران برسد.

مهدی کروبی که از پذیرش نتایج انتخابات ریاست جمهوری خودداری کرده و بارها نسبت به انجام تقلب سازمان یافته در آن و سرکوب خونین معترضان اعتراض کرده است، پیشتر اعلام کرده بود، خود و اعضای خانواده‌اش آماده پرداخت هرگونه هزینه‌ای هستند.

چندی پیش شماری از حامیان دولت که خود را خانواده شهدا می‌خواندند، با تجمع در برابر ساختمان محل سکونت خانواده آقای کروبی اقدام به «ایجاد رعب و وحشت» در میان همسایگان و شعار دادن علیه این نامزد معترض به نتایج انتخابات کرده بودند.

آقای مهدی کروبی نخستین کسی بود که از تجاوز جنسی به بازداشت‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات در ایران سخن گفت و اسناد و مدارکی را نیز در این زمینه ارایه کرد.
XS
SM
MD
LG