لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۳

اخبار ضد و نقیض در مورد برکناری رئیس سازمان ملی جوانان


مهرداد بذرپاش، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان
مهرداد بذرپاش، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان
شش روز پس از برکناری منوچهر متکی از سمت وزارت امور خارجه، خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده است که محمود احمدی‌نژاد، روز یکشنبه رئیس سازمان ملی جوانان را نیز از سمت خود کنار گذاشته است.

این منبع آگاه روز یکشنبه، ۲۸ آبان، به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا گفته است که محمود احمدی‌نژاد در جریان جلسه یکشنبه هیئت دولت، مهرداد بذرپاش، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان را از سمت خود بر کنار کرده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که خبرگزاری‌های رسمی دیگر تا کنون در این زمینه خبری منتشر نکرده‌اند و حکم رسمی این برکناری تا کنون در سایت‌های دولتی منتشر نشده است.

همچنین وبسایت تابناک، نزدیک به محسن رضایی نیز روز یکشنبه با انتشار خبر برکناری آقای بذرپاش نوشته است که محمود احمدی‌نژاد در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت در پی انتقاد مهرداد بذرپاش از برخی دخالت‌های اسفندیار رحیم‌مشایی در امور سازمان ملی جوانان، فرمان برکناری وی را صادر کرده است.

مهرداد بذرپاش روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با واحد مرکزی خبر در این باره اعلام کرد که رفتنش از سازمان ملی جوانان محتمل است و افزود که تا پایان جلسه روز یکشنبه هیئت دولت این موضوع قطعی می‌شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: «دیروز و امروز هنوز چیزی به اینجانب ابلاغ نشده است و من از ساعت ۱۲ امروز تا کنون در شش جلسه هیئت دولت شرکت کرده‌ام.»

برخی منابع اعلام کرده‌اند که قرار بر این است فرحناز ترکستانی، معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و خواهر زن حمید بقایی، مسئول سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، به عنوان جانشین آقای بذرپاش معرفی شود.

مهرداد بذرپاش که متولد ۱۳۵۹ خورشیدی است و پیش از این از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه شریف تهران بود، در سال ۱۳۸۴ به عنوان رئیس گروه مشاوران جوان محمود احمدی‌نژاد منصوب شد.

آقای بذرپاش در انتخابات شورای شهر تهران در سال ۱۳۸۵، ریاست ستاد انتخاباتی «رایحه خوش خدمت» را که متشکل از حامیان دولت بود، بر عهده گرفت، اما با شکست این گروه در انتخابات ‌از ورود به شورای شهر تهران بازماند.

وی سپس در فروردین‌ماه ۱۳۸۶ و در ۲۸ سالگی به عنوان مدیر عامل شرکت پارس‌خودرو انتخاب شد و تا پایان دولت نهم مدیر عامل شرکت پارس خودرو و عضو هیئت مدیره گروه خودرو سازی سایپا بود.

علاوه بر این آقای بذرپاش در بهمن ماه سال ۱۳۸۶ مجوز تأسیس روزنامه «وطن امروز» را دریافت کرد، اما در سال ۱۳۸۸ امتیاز آن را به فرد دیگری واگذار کرد.

آقای بذرپاش در اوایل سال ۱۳۸۸ از هیئت مدیره گروه خودرو سازی سایپا کنار گذاشته شد و در آبان ماه همان سال با حکم محمود احمدی‌نژاد به سمت دبیر شورای عالی جوانان منصوب شد.

برخی سایت‌های خبری دلیل برکناری آقای بذرپاش را انتقاد وی از دخالت‌های اسفندیار رحیم مشایی در امور سازمان ملی جوانان عنوان کرده‌اند.

گزارش‌های پراکنده در مورد برکناری مهرداد بذرپاش در حالی منتشر شده است که کمتر از یک هفته پیش از این نیز، منوچهر متکی به حکم محمود احمدی‌نژاد و به طور ناگهانی از سمت وزارت امور خارجه برکنار شد.

آقای متکی نخستین مقام دولتی بود که در دولت دهم از سمت خود برگزار شد و از منتقدین انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور خاورمیانه به شمار می‌رفت.

محمود احمدی نژاد پیش از این و در چهار سال فعالیت دولت نهم نیز، وزیران وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، نفت، صنایع و معادن، تعاون، رفاه و تأمین اجتماعی، کشور، اقتصاد و امور دارایی، دادگستری، راه و ترابری، اطلاعات و ارشاد را تغییر داده بود.
XS
SM
MD
LG