لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۱

«مدیرعامل مستعفی بانک ملی در خانه‌ای ۳ میلیون دلاری در کانادا»


خانه‌ای که گفته می‌شود به نام محمود رضا خاوری در تورنتو است.
خانه‌ای که گفته می‌شود به نام محمود رضا خاوری در تورنتو است.
روزنامه «گلوب اند میل» کانادا، در گزارشی نوشته است، محمود رضا خاوری، مدیر عامل مستعفی بانک ملی، که گفته می‌شود به دلیل بزرگترین «اختلاس تاریخ بانکداری کشور» از ایران گریخته، هم‌اکنون در خانه‌‌ای سه میلیون دلاری در تورنتو سکونت دارد.

به گزارش این روزنامه کانادایی، محمود رضا خاوری در خانه‌ای سه میلیون دلاری است که به نام خود وی سند خورده است.

روز سه‌شنبه پنجم مهرماه، در حالی که محمود رضا خاوری در لندن بود متن استعفانامه‌ وی که خطاب به شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی نوشته بود، منتشر شد.

در این استعفانامه محمود رضا خاوری، با اشاره به «سوء استفاده» شرکت امیر منصور آریا از نظام بانکی، مقصر اصلی را بانک صادرات ایران دانست که چنین اعتباراتی برای این شرکت صادر کرده است.

وی با این حال ضمن اذعان به تخلف بانک ملی، گفته بود که «اداره کل امور شعب» بانک ملی دستورهای وی و دیگر مقام‌های این بانک را نادیده گرفته بود.

یک روز پس از استعفای مدیر عامل بانک ملی، محمد جهرمی، رئیس برکنار شده بانک صادرات هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که محمودرضا خاوری با «توجه به گستردگی فساد در بانک ملی در اين پرونده و پرونده‌های ديگر، احتمال دستگيری خود را به خاطر ارتباط با اين پرونده‌ها و عوامل پشت پرده آنها می داد به کانادا گريخت.»

آقای جهرمی همچنین گفته بود که محمودرضا خاوری و خانواده‌اش دارای کارت اقامت کانادا هم هستند.

در پی آن بود که در برخی از گزارش‌ها بیان شد قرار است خاوری روز پنجشنبه به ایران برگردد که این گزارش‌ها اما به واقعیت نپیوست.

اکنون روزنامه گلوب اند میل کانادا نوشته است مدیر عامل مستعفی بانک ملی در خانه‌ای ۳ میلیون دلاری در تورنتو سکونت دارد.

بنا به گزارش این روزنامه خانه‌ای درتورنتو به نام آقای خاوری است که به قیمت دو میلیون و ۹۲۵ هزار دلار در ۳۰ ژوییه ۲۰۰۷ خریداری شده است.

این روزنامه ‌می‌نویسد خانمی که در این ملک بود روز جمعه حاضر نشد به پرسش‌های این روزنامه پاسخ دهد.

پیشتر غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور و مسئول پیگیری پرونده «بزرگترین اختلاس تاریخ بانکداری ایران» گفته بود اگر اقای خاوری به ایران بازنگردد «تمام وصله‌ها و اتهامات» متوجه او می‌شود از این بهتر است که وی به کشور بازگردد.
XS
SM
MD
LG