لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۲

سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد شد


سيدعباس صالحی دکترای فلسفه دارد.
سيدعباس صالحی دکترای فلسفه دارد.
علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران، دوشنبه ۱۵ مهر، سيدعباس صالحی، استاد حوزه‌های علمیه را به عنوان معاون فرهنگی جديد اين وزارت‌خانه منصوب کرده است.
به گزارش سايت رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکم وزير ارشاد برای آقای صالحی ابراز اميدواری شده که او در استفاده از «کليه ظرفيت‌های موجود و نيروهای انديشمند، فرهيخته و صاحبنظر در زمينه احياء و گسترش فرهنگ اصيل اسلامی - ايرانی، برنامه‌ريزی در جهت توليد، توسعه و ترويج فرهنگ مکتوب و پژوهش‌های فرهنگی، حمايت از حقوق نويسندگان و اهل قلم و ناشران و روزآمد ساختن فعاليت‌های حوزه چاپ و نشر» موفق باشد.
سيدعباس صالحی که دکترای فلسفه دارد در حوزه‌های علميه مشهد و قم درس خوانده، شاگرد تعدادی از مرجع تقليد شيعه بوده و در عين حال در حوزه علميه تدريس هم کرده است.
معاون فرهنگی جديد وزارت ارشاد از سال ۱۳۶۵ تا ۶۷ سردبير مجله «حوزه» و در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۷۶ مسئول دفتر تبليغات اسلامی استان خراسان بوده است. از سال ۷۶ تاکنون نيز در سه دوره متوالی عضو هيات مديره دفتر تبليغات اسلامی و سپس عضو هيات امنای آن بوده است.
آقای صالحی از سال ۷۶ مدير مسئول نشريه «پژوهش‌های قرآنی» و از همان سال عضو هيات تحريريه نشريات «فقه اهل بيت» و «کاوش فقه در فقه اهل بيت» بود.
از سيدعباس صالحی دو مقاله در سايت رسمی دفتر رهبر جمهوری اسلامی در دفاع از نظريه ولايت فقيه منتشر شده، هرچند تحقيق و حتی مخالفت علمی با ولايت فقيه را بلا اشکال دانسته است.
آقای صالحی در جريان تعيين شهردار تهران در شهريور سال جاری، با انتشار مقاله‌ای از ابقای محمدباقر قاليباف دفاع کرد و به اصلاح‌طلبان هشدار داد که «اگر روزه شک‌دار بگيرند و فردی را نه در اين قامت از توفيق به سکانداری شهر بگمارند، ترازی بر نا کارآمدی ايشان خواهد شد.»
او در عين حال، در تير ماه سال جاری، مقاله‌ای با عنوان «زخم چرکين شنود و تجاوز به حريم خصوصی» نوشته که در آن نصب دستگاه‌های شنود در دفتر علی مطهری، نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی را محکوم کرده و همزمان ماجرای مشهور به قتل‌های زنجيره‌ای را «اتفاق شوم» توصیف کرده است که به «قتل مظلومانه چندين انسان بی‌گناه» منجر شد.
XS
SM
MD
LG