لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۴

کلمه: انتقال میرحسین موسوی به بیمارستان در پی بیماری قلبی


میرحسین موسوی شهریور ماه گذشته نیز به دلیل عارضه قلبی به یکی از مراکز تخصصی قلب تهران منتقل شد
میرحسین موسوی شهریور ماه گذشته نیز به دلیل عارضه قلبی به یکی از مراکز تخصصی قلب تهران منتقل شد
وبسايت کلمه از بروز دوباره مشکلات قلبی ميرحسين موسوی، از رهبران اعتراض‌های سال ۸۸ ، و انتقال او از زندان خانگی به بيمارستان خبر داده است.
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:52 0:00
لینک مستقیم

این رسانه که اخبار اصلاح‌طلبان و رهبران جنبش سبز را پوشش می‌دهد، روز سه‌شنبه، ۹ اردیبهشت، گزارش داد که آقای موسوی در میان تدابیر امنیتی به بیمارستان منتقل شده است در حالی که پزشکان معالج او از چند ماه قبل خواستار درمان فوری او بودند.

این گزارش نامی از بیمارستان محل درمان میرحسین موسوی نیاورده و مشخص نمی‌کند که اکنون شدت وخامت حال او در چه اندازه است.

با این حال کلمه به نقل از پزشکان معالج آقای موسوی می‌نویسد که او چندین ماه است نیاز به عمل آنژیو قلب دارد و همچنین در ماه‌های اخیر دچار نوسان فشار خون شده است که به مجموعه این‌ها نارسایی‌های کلیوی را هم باید اضافه کرد.

میرحسین موسوی شهریور ماه گذشته نیز به دلیل عارضه قلبی به یکی از مراکز تخصصی قلب تهران منتقل شد که این مسئله هشدار فعالان مخالف حکومت ایران را به دنبال داشت چنان که اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد او، مسئولیت هر اتفاقی برای آقای موسوی را بر عهده رهبر جمهوری اسلامی دانست.

اکنون وبسایت کلمه از «تعلل آمران و زندان‌بانان» در معالجه او سخن می‌گوید و می‌نویسد که مسئولان حصر آقای موسوی به‌رغم خواسته پزشکان برای اقدام فوری در این زمینه و بازیابی توان قلب وی، به این موضوع رسیدگی نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش، «میرحسین موسوی پیش از عید نوروز برای چند ساعت به بیرون از محدوده حصر برده شد تا با توجه به نوسانات شدید فشار و علائم سرگیجه، برای انجام سونوگرافی و بررسی عروق مغز و کلیه تحت آزمایش‌های تشخیصی قرار گیرد، اما از نتیجه این آزمایش‌ها هنوز خبری در دست نیست».

آقای موسوی از زمستان ۱۳۸۹ به همراه همسر خود زهرا رهنورد در حصر خانگی به‌سرمی‌برد که از سخنان فرزندان آنها برمی‌آید که خانم رهنورد نیز دچار مشکلات جسمانی مانند فشار خون و ضربان غیرطبیعی قلب شده است.

دیگر رهبر اپوزیسیون ایران، مهدی کروبی نیز که از زمستان ۸۹ تاکنون در حصر خانگی است در این مدت چندین نوبت به خاطر عارضه دیسک کمر و آرتروز زانو به بیمارستان منتقل شده و مورد عمل جراحی قرار گرفته است.
XS
SM
MD
LG