لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۷

اوباما: جنگ ما با کسانی است که اسلام را تحريف کرده اند


باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، روز چهارشنبه ۱۸ فوريه، گفته است، ايالات متحده در حال جنگ با اسلام نيست، بلکه اين کشور در حال مقابله با کسانی است که اسلام را دستکاری و تحريف کرده اند.

به گزارش شبکه «سی ان ان» باراک اوباما که در نشست «مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز» در کاخ سفيد سخن می‌گفت، تصريح کرده است: «ما نبايد به آنها (القاعده و گروه حکومت اسلامی) مشروعيت مذهبی بدهيم که به دنبال کسب آن هستند.»

وی اضافه کرده است:آنها تبليغ می کنند که آمريکا و غرب به طور کلی در حال جنگ با اسلام هستند. اين شيوه ای است که آنها با استفاده از آن نيرو جذب می کنند و جوانان را به سمت افراط گرايی می کشانند. اين دروغ است. ما با اسلام در جنگ نيستيم. ما با کسانی در جنگ هستيم که اسلام را دستکاری و تحريف کرده اند.

رييس جمهوری آمريکا تصريح کرده است: «مسئول خشونت و تروريسم نه دين‌ها بلکه انسان‌ها هستند».

بااين حال رييس جمهوری آمريکا گفته است، مسلمانان وظيفه دارند که با «روايت تروريست ها» از اسلام مقابله کرده و نشان دهند که چنين رويکردی در تقابل با جهان متمدن است.

باراک اوباما همچنین تاکید کرده است که «تروريست ها» نماينده يک ميليارد مسلمان جهان نيستند.

طبق اين گزارش در روز سوم اين نشست در سطح وزيران و با حضور نمایندگان ۶۰ کشور جهان برگزار خواهد شد. همچنين قرار است بان گی مون، دبير کل سازمان ملل متحد،‌در اين کنفرانس سخنرانی کند.

باراک اوباما ۱۱ فوريه از کنگره اين کشور خواسته بود که مجوز عمليات نظامی عليه گروه حکومت اسلامی( داعش ) را در عراق و سوریه صادر کند.

شهردار پاریس از جمله حاضران در این نشست بود. پاریس ماه گذشته شاهد حمله افراد مرتبط با گروه القاعده و حکومت اسلامی (داعش) به نشریه شارلی ابدو و یک فروشگاه یهودی بود. در این حمله دستکم ۱۷ نفر کشته شدند.

XS
SM
MD
LG