لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۸

حمله لباس‌شخصی‌ها و افراد «نقاب‌دار» به مطهری در شیراز


به گزارش روزنامه شرق، علی مطهری، نماینده اصولگرای تهران در مجلس، روز دوشنبه، ۱۸ اسفند، در فرودگاه شهر شیراز «با هجوم نیروهای لباس‌‌شخصی مورد ضرب‌و‌شتم» قرار گرفته و درنهایت مجبور به بازگشت به تهران شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای مطهری برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود، اما با ورود او به سالن فرودگاه، عده‌ای از «افراد مشخص» با تجمع در مقابل سالن ورودی شروع به شعار دادن کرده‌اند.

به گفته این خبرگزاری، این افراد هنگامی که آقای مطهری سوار خودرو شد، «آشکارا و بدون واهمه از قانون، شیشه‌های خودرو را با سنگ و چوب شکستند».

در همین حال، به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، این افراد از «اسپری فلفل» نیز استفاده کرده‌اند که موجب اختلال تنفسی علی مطهری شده است.

به گفته این خبرگزاری، آقای مطهری از ناحیه چشم دچار «آسیب جزئی» شده است.

در همین حال وب‌سایت «انصاف نیوز» نیز خبر داده است که برخی از حمله‌کنندگان به آقای مطهری سوار بر «موتورهای سنگین» بوده‌اند، و برخی از این افراد «ماسک بر صورت» داشته‌اند.

«موتورهای سنگین» مورد اشاره وب‌سایت «انصاف نیوز» معمولا توسط نهادهای نظامی و نیروهای بسیج در ایران استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، پس از حمله به خودروی حامل آقای مطهری، راننده خودرو با سرعت به حرکت درآمده، اما افراد موتورسوار خودرو را تعقیب کرده‌اند و راننده خودرو در نهایت پس از تعقیب و گریز، وارد کلانتری «میدان گل سرخ» شیراز شده است.

همچنین به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای مطهری «که اصرار داشت مراسم سخنرانی‌اش در دانشگاه شیراز لغو نشود»، با حمله این افراد به سمت یکی از کلانتری‌های شیراز رفته و چند ساعت در آنجا منتظر ماند، اما درنهایت بنا به درخواست استانداری فارس مراسم سخنرانی لغو شد و آقای مطهری به تهران بازگشت.

بر اساس این گزارش، تجمع دانشجویانی که منتظر حضور علی مطهری بودند تا ساعت هشت شب ادامه داشت و آنان پس از شنیدن خبر بازگشت آقای مطهری به تهران و بعد از سر دادن شعارهایی متفرق شدند.

پیش از این نیز درخواست آقای مطهری برای رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، بارها اعتراض حامیان آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، را سبب شده است.

از جمله روز یک‌شنبه، ۲۱ دی، «حمله» برخی از نمايندگان مجلس به علی مطهری، نماينده تهران، و درگيری فيزيکی پس از درخواست دوباره او برای رفع حصر ميرحسين موسوی و کروبی در نطق ميان‌دستور، باعث تعطيلی موقت جلسه علنی مجلس شد.

در همین حال کمال‌الدین پیرموذن، نماینده اردبیل در مجلس، حمله به آقای مطهری را محکوم کرده و گفته است: «ظاهرا دام‌گستری اشخاص خودحق‌پندار افراطی و جریان‌های رادیکالی در حق نمایندگان آزاده و برخی دولتیان پایانی ندارد.»

وب‌سایت عصر ایران نیز در یادداشتی حمله به آقای مطهری را «پیام قدرت‌نمایی اوباش در برابر پلیس» در «دوران جدید ناجا» دانست.

روز دوشنبه، ۱۸ اسفند، و همزمان با حمله به آقای مطهری، حسین اشتری با حکم آیت‌الله علی خامنه‌ای به مقام فرماندهی نیروی انتظامی، پلیس، منصوب شد.

XS
SM
MD
LG