لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۳

مجلس نمایندگان آمریکا آزار بهاییان در ایران را محکوم کرد


ساختمان کنگره آمریکا
ساختمان کنگره آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا، در قطعنامه‌ای که روز ۲۱ سپتامبر تصویب شد، آزار بهاییان و دیگر موارد نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کرد.

این قطعنامه توسط ایلنا لتینن، نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدای آمریکا به مجلس نمایندگان عرضه شده بود.

در بیانیه‌ای که در پی تصویب این قطعنامه منتشر شده آمده است:« اقدامات اسفناک رژیم ایران بر علیه مردمانش به خوبی ثبت شده است. (این اقدامات) شامل: اعدام بدون محاکمه، اسیدپاشی بر صورت زنان و سرکوب ددمنشانه روزنامه‌نگاران (می‌شود.) آری! ما شاهد این هستیم که این دولت چقدر می‌تواند "معتدل" باشد.»

در ادامه این بیانیه آمده است که در بین کسانی که از رفتار خشونت‌بار و روش‌های سرکوب‌کننده دولت ایران رنج می‌برند، بهاییان هستند که بزرگترین اقلیت مذهبی در ایران بشمار می‌آیند. بهاییان قربانیان نقض شدید آزادی مذهب در ایران هستند.»

سال گذشته نیز مجلس سنای ایالات متحده با تصویب قطعنامه‌ای «اذیت و آزار اقلیت بهایی در ایران که با حمایت دولت انجام می‌شود» را محکوم کرده و ایران را متهم کرد که همچنان به نقض میثاق بین‌المللی حقوق بشر ادامه می‌دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا در مرداد ماه گزارش سالانه درباره آزادی‌های دینی در جهان را منتشر کرده بود که در آن همچون سال‌های پیش در مورد ادامه محدودیت‌های تحمیلی به اقلیت‌های مذهبی در کشورهای گوناگون از جمله ایران تاکید شده بود.

در این گزارش از قول نمایندگان آیین بهایی آمده بود که دولت جمهوری اسلامی ایران همچنان از مجالس مذهبی بهاییان و فعالیت معمولی نهادهای آنان جلوگیری می‌کند، باورمندان بهایی را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد و مالکیت آنها بر املاک‌شان را به رسمیت نمی‌شناسد.

XS
SM
MD
LG