لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۲

مرگ «بیش از ۳۰» نفر در انفجار اتوبوس حامل نیروهای امنیتی افغانستان


Afghan map (localization Farsi, Persian)
Afghan map (localization Farsi, Persian)

انفجار انتحاری در دو اتوبوس حامل نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان در غرب کابل در روز پنج‌شنبه، دهم تیرماه، «بیش از ۳۰» کشته و ده‌ها زخمی و مجروح بر جای گذاشت.

شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس به نقل از یک مقام افغان این آمار را اعلام کرده، اما خبرگزاری رویترز تعداد کشته‌ها در این حادثه را «دست‌کم ۲۷ نفر» گزارش کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های دولتی افغان روز پنج‌شنبه، ۱۰ تیرماه سال ۹۵، اعلام کردند اتوبوس حامل نیروهای امنیتی و پلیس که به‌تازگی فارغ‌التحصیل شده بودند، هدف این حمله انتحاری قرار گرفته است.

در همین حال موسی رحمتی، فرماندار شهرستان «پغمان»، در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، محل وقوع این حمله انتحاری را ۲۰ کیلومتری غرب کابل اعلام کرد.

به گفته این مقام اداری، کارآموزان و فارغ‌التحصیلان پلیس برای استفاده از مرخصی، از یک مرکز آموزشی در ولایت «وردک» به کابل پایتخت افغانستان بازمی‌گشتند.

آسوشیتدپرس به نقل از منابع خود شمار کشته‌شدگان در این انفجار را ۳۰ نفر اعلام کرده‌ است.

در همین حال مقام‌های رسمی وزارت کشور افغانستان بیان جزئیات بیشتر از این حادثه را به آینده موکول کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، با ارسال یک ایمیل اعلام کرد که گروه طالبان مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده‌ می‌گیرد.

۱۰ روز پیش در پایان خردادماه نیز حمله انتحاری به مینی‌بوسِ حامل کارکنان یک شرکت خارجی در کابل، دست‌کم ۱۴ کشته و شماری زخمی بر جای گذاشت.

اوایل خردادماه نیز حمله انتحاری به خودروی حامل کارمندان قضایی در افغانستان باعث مرگ دست‌کم ده نفر شد. مسئولیت این حمله را نیز گروه طالبان بر عهده گرفت.

XS
SM
MD
LG