لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۷

ترور اقتصاد


مشکلات معیشتی و اقتصادی به طور معمول، صدرنشین فهرست مشکلات و مصائب ایرانیان است، کم نبوده و نیستند نظرخواهی یا نظرسنجی‌های انجام شده از ایرانیان، که اثبات می کنند که مخاطبان این نظرخواهی‌ها بیش از هر موضوع دیگری از موانع و مشکلات اقتصادی خود در رنج‌اند.

با این حال از اقتصاد خواندن و از اقتصاد شنیدن و دیدن، چندان جاذبه‌ای برای مخاطبان ایرانی ندارد.

واکاوایی و چرایی این مشکل دلایل پرشماری دارد، اما شاید مهم‌ترین آن سخت‌خوانی و سخت فهمی مفاهیم و موضوعات اقتصاد باشد،‌ مشکلی که بیش از هر کس، تقصیر آن برعهده روزنامه‌نگاران و برنامه‌سازان اقتصادی است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:06:58 0:00
لینک مستقیم

این مشکلی است که با آگاهی از آن، سالهاست جمعی از روزنامه نگار اقتصادی ایران را بر آن داشته تا تلاش کنند، مخاطبان را به خواندن صفحات اقتصادی روزنامه ها و نشریات یا توجه به نشریات تخصصی اقتصادی یا شنیدن و دیدن برنامه هایی با محتوا و موضوع اقتصاد ترغیب کنند.

در این تلاش، ساده نویسی و ساده‌گویی و جذابیت‌های پرداخت به موضوعات، مساله اصلی و محور اساسی بوده‌است.

به نظر می‌رسد چندسالی پس از انجام این تلاش مستمر، امروز صفحات، نشریات و برنامه‌های اقتصادی در رسانه‌ها با توفیق نسبی روبرو شده‌اند و بیش از پیش خوانده یا شنیده و دیده می‌شوند. هر چند تا مقصود اصلی و نهایی، چند منزلی راه باقی است.

«الف، ب، اقتصاد»، پادکستی اقتصادی است با همان اهداف و در راه همان تلاش، ساده‌نویسی و ساده‌گویی از اقتصاد و مسایل و مشکلات آن و تکیه بر جذابیت‌های اقتصادی.

اما پیمودن مسیر جذاب‌تر شدن برنامه‌های اقتصادی همچون «الف،ب، اقتصاد»، نیازمند همکاری، همدلی و همزبانی شما مخاطبانِ جان است.

سهل ترین راه ارتباط ‌ با این پادکست، آدرس ای‌میل آن، alef@radiofarda.com است، منتظر ای میل‌های شما هستم. نظرات، انتقادها و پیشنهادهای شما،‌می‌تواند راهگشای مسیرِ خوانده، شنیده و دیده شدن بیشتر و بیشتر موضوعات اقتصادی باشد.

XS
SM
MD
LG