لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۷

ساخت‌وساز در زمین «رکود»


برای بیان اهمیت بخش مسکن و ساختمان در اقتصاد، کافی است شمار صنایع و رشته‌های اقتصادی و شغل‌های وابسته به این بخش، موردتوجه قرار گیرد، بنا به برخی ارزیابی‌ها تعداد حلقه‌های وابسته به این زنجیره تولید تا ۵۰۰ رشته و شغل را شامل می‌شود.

سهم قابل‌توجه بخش ساختمان و مسکن در تولید ناخالص داخلی ایران و زنجیره طولانی صنایع و رشته‌های وابسته به آن، چنان ارج‌وقربی برای این بخش رقم‌ زده که کم نیستند کارشناسان و صاحب‌نظرانی که رونق اقتصاد ایران را مشروط و درگرو رونق این بخش می‌دانند.

اما بخش مسکن و ساختمان که از سال ۱۳۹۱ تن به رکود داده، گویا قصد ندارد از این رکود خارج شود، بر اساس گزارشی که چندی پیش موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی در ایران منتشر کرده، رکود در بخش مسکن و ساختمان در سال جاری نیز همچنان در سکون و رکود باقی خواهد ماند.

این بار در پادکست «الف، ب، اقتصاد» با بهره‌گیری از اعداد و ارقام مرکز آمار ایران نگاهی داشته‌ام به تحولات بازار مسکن و ساختمان که دعوت می‌کنم شنونده آن باشید:

پادکست «الف، ب، اقتصاد» شماره ۹؛ کاری از آرش حسن‌نیا
please wait

No media source currently available

0:00 0:07:14 0:00
لینک مستقیم

راه ارتباطی من و شما برای انتقال نقد، نظر و پیشنهادی شما درباره پادکست «الف، ب، اقتصاد»، ایمیل alef@radiofarda.com است، منتظر ایمیل‌هایتان هستم.

XS
SM
MD
LG