لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۳

درگیری پلیس با «قاچاقچیان» در عسلویه یک کشته بر جای گذاشت


یک دستگاه خودروی پلیس در ناآرامی‌های بند نخل تقی در عسلویه، به آتش کشیده شد
یک دستگاه خودروی پلیس در ناآرامی‌های بند نخل تقی در عسلویه، به آتش کشیده شد

در پی انتشار اخباری از ناآرامی در عسلویه، حیدر عباس‌زاده، رئیس پلیس استان بوشهر، از درگیری مأموران نیروی انتظامی در شهرستان عسلویه با «قاچاقچیان» و کشته شدن یک «قاچاقچی» در این درگیری خبر داد.

رئیس پلیس استان بوشهر که با خبرگزاری تسنیم گفت‌وگو می‌کرد، در توضیح درگیری پلیس با قاچاقچیان در عصر روز چهارشنبه، ۱۶ تیرماه، گفت: «قاچاقچیان در بندر نخل تقی شهرستان عسلویه در حین تخلیه کالای قاچاق بودند که با پلیس درگیر می‌شوند.»

به گفته آقای عباس‌زاده، «قاچاقچیان به دستور پلیس توجه نکردند و در درگیری با مأموران یک تن از قاچاقچیان کشته شد.»

این مقام نیروی انتظامی همچنین شمار مجروحان حادثه را دو نفر اعلام کرده است که، به گفته رئیس پلیس استان بوشهر، «بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.»

به گزارش وب‌سایت محلی «خلیج‌فارس»، حادثه زمانی آغاز شد که «مأموران نیروی انتظامی، به موتورسواری در حین خروج از اسکله نخل تقی به ظن قاچاق دستور ایست می‌دهند که گویا به دلیل بی‌توجهی به آن، مأمور پلیس اقدام به تیراندازی کرده که منجر به مرگ این فرد می‌شود.»

به گزارش این وب‌سایت، ساعتی پس‌ از آن برخی از اهالی نخل تقی مقابل پاسگاه این شهر تجمع کرده و همین تجمع به درگیری میان آنها و پلیس می‌انجامد، درگیری‌ای که طبق خبرهای غیررسمی چهار مجروح داشته است.

در میان تصاویری که این وب‌سایت از ناآرامی‌های بندر نخل تقی در شهرستان عسلویه منتشر کرده، تصویری از یک خودروی سوخته پلیس نیز مشاهده می‌شود.

در اطلاعیه فرماندهی نیروی انتظامی استان بوشهر، ضمن تأیید کشته شدن یک نفر به ضرب گلوله پلیس، از شهروندان درخواست شده است تا «از انتشار خبرهای کذب و فاقد اصالت درباره حادثه نخل تقی که منجر به تشویش اذهان عمومی می‌شود خودداری نمایند. در غیر این صورت پلیس فتا مأموریت رصد و برخورد با انتشار موارد خلاف واقع را دارد.»

سرتیپ پاسدار حیدر عباس‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم تأکید کرد: «اکنون بندر نخل تقی تحت کنترل نیروی انتظامی است و هیچ مشکلی در این بندر وجود ندارد.»

پایگاه خبری «خلیج‌فارس» در گزارش خود تأکید کرده است که «برای تداوم آرامش در شهر نخل تقی» همچنان خیابان ساحلی این شهر مسدود است.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر، تشدید مبارزه با قاچاق در دستور کار نیروی انتظامی این استان قرار گرفته و در بهار امسال، حجم کشف کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه پارسال، ۵۴ درصد افزایش‌ یافته است.

XS
SM
MD
LG