لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۱

عامل اسیدپاشی خیابان گیشای تهران دستگیر شد


سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، روز چهارشنبه از بازداشت عامل اسیدپاشی روی یک دختر در خیابان گیشای تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، عصر روز چهارشنبه، ۳۱ شهریورماه، مأموران اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران موفق شدند، فرد متهم به اسیدپاشی در روز سه‌شنبه در منطقه گیشای تهران را شناسایی و دستگیر کنند.

بر اساس این گزارش، عصر روز سه‌شنبه، ۳۰ شهریور ۹۵، مسئولان یکی از بیمارستان‌های غرب تهران در تماس با پلیس از سوختگی دختر ۲۴ ساله‌ای با اسید خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری میزان، با حضور مأموران پلیس آگاهی در بیمارستان قربانی اسیدپاشی که آرزو نام دارد مورد بازجویی قرار گرفت و گفت: هومن پسر مورد علاقه‌ام روی من اسید پاشیده است.

اسیدپاشی در ایران چند سالی است به موضوعی جدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی بدل شده‌ و احکام صادره برای اسیدپاشان نیز واکنش‌هایی را به همراه داشته‌است.

خبرسازترین حادثه اسیدپاشی در سال‌های اخیر به اسیدپاشی بر سر و صورت تعدادی از دختران اصفهانی در آبان‌ماه سال ۹۳ بازمی‌گردد که گفته می‌شد، پس از سخنرانی امام جمعه این شهر در انتقاد از وضعیت «بدحجابی» و تحت تاثیر القائات او صورت گرفت، اما همچنان متهمان آن پرونده دستگیر و شناسایی نشده‌اند.

در ادامه، تحقیقات برای شناسایی پسر اسیدپاش آغاز شد تا این که عصر روز چهارشنبه، ۳۱ شهریور، فرد متهم به اسیدپاشی در حوالی یافت‌آباد تهران شناسایی و دستگیر شد.

بر اساس گزارش میزان، با انتقال پسر اسیدپاش به اداره آگاهی او با قبول اتهامش گفت: «سه سال قبل با آرزو در خیابان پونک آشنا شدم، در این مدت با او ارتباط داشتم تا این که یک سال قبل هر دو معتاد شدیم.»

متهم که او را پسری ۲۸ ساله معرفی کرده‌اند، ادامه داد: «در این مدت دختر مورد علاقه‌ام خودش را بچه شهرک غرب و پولدار معرفی می‌کرد، تا این که روز گذشته حین مصرف مواد متوجه شدم که او مرا سرکار گذاشته و یک دختر بی‌خانمان است به همین دلیل عصبانی شده و مایع لوله‌بازکن را روی او ریختم. بعد هم او را به بیمارستان رسانده و فرار کردم.»

اما روایت قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، در گفت‌وگو با ایلنا، از این اتفاق تفاوت‌هایی با روایت متهم دارد.

قاضی شهریاری دختر قربانی اسیدپاشی را ۲۴ ساله به نام آرزو معرفی کرده و گفت: «مأموران پلیس پس از بررسی‌های اولیه دریافتند که این دختر در منزل فردی به نام هومن اقامت داشته و مدت سه سال با این فرد دوست و شب حادثه نیز در خانه وی بوده است.»

شهریاری افزود: بر اساس اظهارات آرزو مشخص شد که وی از ارتباط هومن با یک دختر دیگر باخبر شده و بر سر همین موضوع با یکدیگر درگیر شده‌اند.

سرپرست دادسرای امور جنایی به نقل از اظهارات دختر قربانی اسیدپاشی افزود: «آرزو مدعی شد، پس از شدت یافتن درگیری هومن محتویات یک بطری پلاستیکی را به‌ صورت من ریخت و آن زمان بود که فهمیدم اسید به من پاشیده است.»

خبرگزاری ایلنا، همچنین با دکتر پرویز نمازی، مدیر روابط عمومی بیمارستان سوختگی شهید مطهری، اطلاعاتی از آخرین وضعیت جسمی آرزو، ارائه کرده است.

به گفته پرویز نمازی، درصد سوختگی ناشی از اسیدپاشی «۱۴ درصد» است و آن‌ طور که مدیر روابط عمومی بیمارستان سوختگی شهید مطهری گفته است: «اسید به‌ صورت پراکنده در نواحی صورت، دست‌ها و بدن پاشیده شده است.»

دکتر نمازی پیش‌بینی کرده که آرزو تا دو هفته آینده در بیمارستان بستری باشد.

به گفته مدیر روابط عمومی بیمارستان سوختگی شهید مطهری، «چشم‌های این دختر، آسیب جدی ندیده‌اند و بینایی از دست نرفته، اما قرار است، امروز پنج‌شنبه، یک چشم‌پزشک، قربانی اسیدپاشی را معاینه کند.»

XS
SM
MD
LG