لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۰

مهدی کروبی پس از معاینه پزشکی به حبس خانگی بازگردانده‌شد


مهدی کروبی،‌از رهبران مخالفان دولت ایران، بیش از ۶۵۰ روز است که در حبس خانگی به سر می‌برد.
مهدی کروبی،‌از رهبران مخالفان دولت ایران، بیش از ۶۵۰ روز است که در حبس خانگی به سر می‌برد.
محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، از رهبران مخالف دولت، روز پنج‌شنبه، ۱۶ آذر گفته است «آقای کروبی، پس از معاینه پزشک معتمد مجددا به مکانی که در آن حبس شده بود، منتقل شد.»

به گزارش سحام نیوز، وب‌سایت خبری نزدیک به مهدی کروبی، محمد تقی کروبی با اشاره به این خبر، تاکید کرده که «در چند روز گذشته آقای کروبی تحت مداوای پزشک معتمد خانواده قرار گرفته و در همین راستا پیگیری درمانی ایشان در بیمارستان لاله تهران دنبال شده است.»

محمد تقی کروبی روز سوم آذرماه گفته بود که به رغم «نگرانی» درباره وضعیت سلامتی مهدی کروبی، مقام‌های امنیتی در انتقال پدرش به بیمارستان برای مداوا تعلل می‌کنند.

به گزارش وب‌سایت سحام نیوز، در سه هفته گذشته، وضعیت جسمی آقای کروبی نامطلوب بوده است و خانواده او در پی بروز علائم هشدار دهنده در وضعیت جسمی این زندانی سیاسی عقیدتی، خواستار انتقال ایشان به بیمارستان و همچنین دسترسی به پزشک مورد اعتماد خانواده شده بود.

فرزند مهدی کروبی گفته بود که «از چند هفته پیش در جریان ملاقات‌ها، اعضای خانواده آقای کروبی متوجه کاهش وزن، بی‌اشتهایی، سرگیجه و حالت تهوع او شده بودند.»

این دومین بار طی چند هفته گذشته است که مهدی کروبی برای درمان به بیمارستان منتقل می‌شود.

آقای کروبی آن زمان نیز به دنبال بیماری و بروز «علایم هشداردهنده»، به بیمارستانی در تهران منتقل شده بود.

محمدتقی کروبی، روز دوشنبه، ۳۰ آبان‌ماه، در گفت وگو با رادیو فردا تایید کرده بود که پدرش پس از معاینه به محل حبسش بازگردانده شده است.

در شهریور ماه سال ۹۱ نیز اردشیر امیر ارجمند، ‌مشاور ارشد میرحسین موسوی، ‌دیگر نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، از انتقال میرحسین موسوی به بیمارستان برای انجام عمل آنژیوگرافی قلب، خبر داده بود که به گفته سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید، پس از معالجات و انجام آنژیوگرافی به «حصر» خانگی بازگردانده شد.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو نامزد معترض به نتیحه انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸، در بهمن ماه ۱۳۸۹ از معترضان خواسته بودند تا تظاهراتی در حمایت از اعتراضات در کشورهای عربی برگزار کنند.

به دنبال حضور معترضان در خیابان‌ها در روز ۲۵ بهمن سال ۱۳۸۹، زهرا رهنورد، فاطمه کروبی، مهدی کروبی و میرحسین موسوی تحت بازداشت خانگی قرار گرفتند. پس از مدتی فاطمه کروبی از حصر خانگی خارج شد.

مهدی کروبی، میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد، بیش از ۶۵۰ روز است که بدون محاکمه و برگزاری دادگاه بررسی‌کننده اتهامات شان، در حبس خانگی به سر می‌برند.
XS
SM
MD
LG