لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۷

ملاقات با حکیمه شکری


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

می گویند تنها اتهامش، همدردی با خانواده‌هایی است که در وقایع پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، یکی از اعضای خود را از دست داده بودند.

ملاقات با حکیمه شکری
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:53 0:00

حضور او در مراسم عزاداری کشته شدگان وقایع انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دهم و همراهی و همدردی او با مادران عزادار باعث شد تا حکیمه شکری در آذرماه سال ۸۹ زمانی که در مراسم بزرگداشت امیرارشد تاجمیر یکی از قربانیان سال ۸۸ حضور یافته بود، بازداشت و روانه بازداشتگاهی در شهر ری شود.

دادگاه رسیدگی کننده به اتهامات این فعال اجتماعی در فروردین ماه سال ۹۱، به ریاست قاضی محمد مقیسه، ‌تشکیل شد و پرونده او با اتهاماتی همچون تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی در این دادگاه رسیدگی شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG