لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۲

ملاقات با مصطفی بادکوبه ای


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

آنها که در سال‌های گذشته در مراسم گوناگون فعالان سیاسی ملی مذهبی در حسینیه ارشاد تهران شرکت ‌کرده‌اند، ‌شاعری را به یاد می آورند که پیش از شروع مراسم،‌ با شور و هیجانی خاص، شعرخوانی می کرد. حال آن شاعر در زندان اوین است به خاطر شعرهایی از همان دست شعرها.

ملاقات با مصطفی بادکوبه ای
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:12 0:00

مصطفی بادکوبه‌ای، در فروردین‌ماه سال ۹۰ بازداشت شد،‌ شعرهای او پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ و حمایتش از معترضان به نتیجه آن انتخابات، دلیل بازداشت کنندگان بود.

آقای بادکوبه‌ای نزدیک به ۹۰ روز را در بازداشت و تحت شرایط بازجویی گذراند. مراجعه خانواده او به دادستانی،‌ زندان اوین و دیگر مقام های مسوول بی‌نتیجه مانده بود تا اینکه توانست با سپردن وثیقه،‌ موقتا آزادشود.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG