لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۵

ملاقات با امیر اسلامی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

از وکلای دراویش گنابادی است. در شهریورماه سال ۹۰ در حالیکه با توافق نیروهای امنیتی و مقام‌های مسوول شهرستان کوار استان فارس برای گفت‌و‌گو با فرماندار این شهرستان به محل فرمانداری رفته‌بود، همراه با دیگر همکار وکیلش افشین کرم‌پور بازداشت شد.

ملاقات با امیر اسلامی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:55 0:00

امیر اسلامی، پس از بازداشت از استان فارس به تهران و زندان اوین منتقل شد. او بیش از ۸۰ روز را در سلول‌های انفرادی گذراند تا اینکه با وخامت وضعیت جسمانی‌اش مسوولان بازداشت این وکیل مجبور شدند او را به بهداری زندان اوین انتقال دهند.

همسر این وکیل دادگستری، در گفت‌و‌گویی با سایت «مجذوبان نور» که اخبار مربوط به دراویش گنابادی را منتشر می‌کند، توهین به رهبری٬ تشویش اذهان‌ عمومی٬ اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی٬ نشر اکاذیب و عضویت در گروهک انحرافی را از جمله اتهاماتی اعلام کرده که به آقای اسلامی وارد آمده بود.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG