لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۵

ملاقات با امیر شیبانی زاده


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در این سال‌ها، بار‌ها و بار‌ها بازداشت شده، به دادگاه رفته و زندان کشیده است. از دانشجویان محروم از تحصیل است که پیش و پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و وقایع در پی آن بازداشت شد.

ملاقات با امیر شیبانی زاده
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:34 0:00

امیر شیبانی‌زاده، دانشجوی محروم از تحصیل و اهل مشهد است که بار‌ها تجربه بازداشت را چشیده است. به گفته او، این بازداشت‌های مکرر در زمانی کوتاه، آن چنان برای بازجویانش عجیب بود که بازجویش او را دیوانه‌ای خوانده بود که اینقدر دوست دارد اذیت و آزار بشود و این بازداشت‌ها را نشانه دیوانگی او عنوان کرده بود.

در مرداد ماه سال ۹۰، پرونده اتهامات این دانشجوی زندانی بررسی شد و او به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی و تبلیغ علیه نظام که به گفته خودش مصداق این اتهام یکی گفتگو با سایت جرس و دیگری این بوده که پس از بازداشت دست‌هایش را به نشانه پیروزی بالا برده بوده، محاکمه شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد در حال حاضر وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG