لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۷

ملاقات با عسل اسماعیل‌زاده


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، از اعضای فعال یکی از ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی بود. اردیبشت ماه سال ۹۰ بود که در حین بازگشت به منزلش در خیابان توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شد، روزهای نخستین بازداشتش با بی‌خبری همراه بود.

ملاقات با عسل اسماعیل زاده
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:47 0:00

پی‌گیریهای خانواده عسل اسماعیل‌زاده برای آگاه شدن از وضعیت او، ‌محل نگاهداری و اتهاماتش بی‌نتیجه بود و این فعال سیاسی اصلاح طلب در شرایط بلاتکلیفی و زیر فشار بازجویی‌ها روزگار می‌گذراند.

پرونده عسل اسماعیل‌زاده، ‌به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت‌ملی در دی‌ماه سال ۹۰ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی بررسی شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد هم‌اکنون وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG