لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۹

ملاقات با بهاره هدایت


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

مهدی عربشاهی، دبیر سابق تشکیلات دفتر تحکیم وحدت وقتی می‌خواهد، بهاره هدایت، عضو دو دوره شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت را توصیف کند، او را «چهره ممتاز و متمایز نسل جدید جنبش دانشجویی» می‌نامد و از «شجاعت مثال‌زدنی» او و همچنین «صداقت و پافشاری‌اش بر آرمان‌ها» تاکید می‌کند.

ملاقات با بهاره هدایت
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:51 0:00

بهاره هدايت در دی ماه سال ۱۳۸۸ ، در موج بازداشت‌های پس از عاشورای آن سال، شبانه در منزلش بازداشت شد. دادستان تهران برای بهاره هدايت ۱۶ مورد اتهامی برشمرده بود و خود شخصا درسلول انفرادی اين اتهامات ۱۶گانه را به او تفهيم کرد.​

مصادیق مواردی از این اتهامات،‌‌ همان بود که برای اکثر زندانیان سیاسی عقیدتی پس از انتخابات سال ۸۸ تکرار می‌شد: «تبلیغ و سیاه نمایی علیه نظام‬، شرکت فعال در تجمعات بعد از انتخابات‬، مصاحبه و خبر رسانی به خبرگزاری‌ها و رسانه‌های بیگانه‬، توهین به رهبری‬، توهین به رئیس جمهور‬، تبانی و تجمع و اقدام علیه امنیت ملی».

***اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم‌اکنون با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.​

XS
SM
MD
LG