لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۰

ملاقات با بهمن (محسن) صادقی‌نور


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

بنیانگذار انجمن فرهنگی «فرزندان ایران بزرگِ انجمن اشویی ایران» است، این انجمن به گواه معرفی نامه‌ای که در وب سایت آن‌ها قرار دارد در سال ۱۳۸۶، برای «فرهنگ سازی ایرانی - پارسی و آریایی» تشکیل شده و در راستای «فرهنگ ایرانی» کوشش می‌کند.

ملاقات با بهمن صادقی نور
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:31 0:00

از بازداشت‌شدگان پس از وقایع عاشورای سال ۸۸ است، بهمن یا محسن صادقی‌نور پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شد و ده ماه را در انتظار برگزاری دادگاه اتهاماتش در سلول‌های انفرادی و بندهای امنیتی زندان اوین گذراند.

بهمن صادقی‌نور، در دادگاهی که ریاست آن را قاضی پیرعباسی برعهده داشت به اتهام اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری، توهین به رییس جمهوری و اخلال در نظم عمومی کشور از طریق برگزاری جشنهایی همچون جشن نوروز، جشن مهرگان و دیگر جشنهای ایرانی محاکمه شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد هم‌اکنون وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG