لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۵

ملاقات با فائزه هاشمی


در انتخابات دوره پنجم مجلس شورای اسلامی،‌ نمانده دوم تهران شد،‌ ریاست بر شاخه زنان حزب کارگزاران سازندگی برایش وجه سیاسی بارزی رقم زد،‌ اما اوج بر سر زبان افتادن نامش، مرهون حضورش در حوزه ورزش زنان بود. فائزه هاشمی، ‌دختر دوم اکبر هاشمی رفسنجانی،‌ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ رییس پیشین مجلس خبرگان،‌ رییس اسبق مجلس شورای اسلامی و رییس جمهوری اسبق ایران است.

ملاقات با فائزه هاشمی
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:35 0:00

در اسفندماه سال ۸۹،‌ ویدیویی در شبکه های اینترنتی منتشر شد که در آن تعدادی از هواداران حکومت جمهوری اسلامی که به لباس شخصی ها معروف شده‌اند در فضای پارکینگ حرم عبدالعظیم در شهر ری تهران به فائزه هاشمی و پدرش هتاکی می کنند. خانم هاشمی پس از انتشار آن ویدیو در گفت و گو با سایت «روز آنلاین»، به تندی نسبت به سیاست‌های حاکم و رفتار اصولگرایان، انتقادکرد.

همان گفت و گو باعث شد تا دادستان عمومی و انقلاب تهران پیگیرد قانونی فائزه هاشمی را در دستور کار قرار دهد. فائزه هاشمی در دی ماه سال ۹۰، در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی​ به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی محاکمه شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشارآن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG