لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۵

ملاقات با فاران حسامی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در یکی از روزهای گرم تیرماه سال ۹۱، برای پیگیری از وضعیت همسر زندانی‌اش به دادسرای اوین رفته بود که همانجا باخبر شد ‌حکم زندانش تایید شده، با خبرشدن از این حکم با بازداشتش همراه شد، ‌او حتی فرصت نیافت با بستگان و خانواده‌اش خداحافظی کند یا آرتین، کودک سه ساله‌اش را یک بار دیگر ببیند.

ملاقات با فاران حسامی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:29 0:00

فاران حسامی، ‌ از اساتید دانشگاه آنلاین بهاییان ایران و همسر کامران رحیمیان است که او نیز از اساتید همین دانشگاه بود و این روز‌ها را در زندان می‌گذراند.

پرونده این زوج استاد دانشگاه، در شعبه ۱۵دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی رسیدگی شد. اتهامات آن‌ها نیز مشابه بود، عضویت در جامعه بهائی و اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG