لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۵

ملاقات با فردین مرادپور


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

پس از راه‌یافتن تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز به لیگ برتر، در خردادماه سال ۸۸، طرفداران و هوادران این تیم به خیابان‌های تبریز ریختند،‌ راهپیمایی آنها در خیابان‌ها به درگیری با ماموران نیروی انتظامی انجامید.

ملاقات با فردین مرادپور
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:28 0:00

نیروی انتظامی به شعارهای شماری از هواداران این تیم تبریزی معترض بود که محتوایی جدایی‌طلبانه داشت. او نیز از جمله بازداشت شدگان همان راهپیمایی و درگیری است.

فردین مرادپور،‌ پس از آن راهپیمایی بازداشت شد. پدر، مادر و برادرش نیز پس از او یک به یک بازداشت شدند. آقای مرادپور که در زمان بازداشت فقط ۱۸ سال داشت، سه ماهی را در بازداشت موقت به سر برد، تا اینکه با سپردن وثیقه آزاد شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG