لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۳

ملاقات با فرهاد صدقی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در هجوم گسترده ماموران امنیتی اطلاعاتی به منزل مسکونیِ بیش از ۴۰ خانواده بهایی بازداشت شد. فرهاد صدقی از جمله هفت مدرس دانشگاه مجازی بهاییان ایران است که در خردادماه سال ۹۰ بازداشت و به بندهای امنیتی زندان اوین منتقل شد. ​

ملاقات با فرهاد صدقی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:24 0:00

تا میانه‌های آبان ماه سال ۹۰ که این هفت نفر را با پابند و دست‌بند به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه انتقال دادند تا به اتهامات آن‌ها رسیدگی شود، آن‌ها بیش از ۵ ماه در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین و تحت شرایط بازجویی و فشارهای ناشی از آن بودند.

در ‌‌نهایت در آن دادگاه، فرهاد صدقی، به اتهام عضویت در گروه‌های غیرقانونی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت ملی، محاکمه شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد هم‌اکنون وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG