لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۵

ملاقات با فواد خانجانی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

از زندانیان خانواده خانجانی است، ‌نوه جمال‌الدین خانجانی، ‌یکی از هفت مدیر جامعه بهایی ایران که به ده سال زندان محکوم است، ‌فرزند علاءالدین خانجانی که مدتی را در بازداشت و زندان گذراند و برادر لوا خانجانی است.

ملاقات با فواد خانجانی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:26 0:00

فواد خانجانی از دانشجویان محروم از تحصیل بهایی است که همراه با چند نفر دیگر از همکیشان خود پس از وقایع عاشورای سال ۸۸، ‌در اردیبهشت ماه سال ۸۹ با یورش ماموران به منزل مسکونی‌اش بازداشت شد.

این شهروند بهایی پیش از بازداشت، به دلیل اعتقاد به دیانت بهایی، از محل کارش در سازمان مدیریت صنعتی اصفهان اخراج شده بود. ​اتهامات فواد خانجانی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور و مشارکت در اخلال و نظم عمومی بود.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG