لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۱

ملاقات با جاوید هوتن کیان


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

وکیل پرونده ای بود که پیش از او یک وکیل دیگر بر سر دفاع از مجرم پرونده، مجبور به ترک ایران شد. درست روزی که با فرزند موکلش میزبان دو خبرنگار آلمانی بود، همراه با آنها بازداشت شد.

ملاقات با جاوید هوتن کیان
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:45 0:00

جاوید هوتن کیان، پس از محمد مصطفایی، وکیل دادگستری، وکالت سکینه محمدی آشتیانی را برعهده گرفت، وکالت زنی که محکومیتش به حکم سنگسار به جرم قتل همسرش، او و پرونده اش را به چهره‌ای شناخته شده در سطح بین‌المللی تبدیل کرد.

آقای هوتن کیان، در مهرماه سال ۸۹ بازداشت شد. ارتداد، جاسوسی، اجتماع و تبانی جهت اخلال در امنیت ملی، جعل عنوان وکیل و سرقت مهرهای دادگستری، تمامی اتهامات وارده به این وکیل دادگستری اعلام شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد در حال حاضر وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG