لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۱

ملاقات با کمال شریفی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

خواهرش می‌گوید وقتی به قاضی گفته‌اند،‌ اجازه دهید پدر به ملاقاتش برود تا شاید به اعتصاب غذای خود، پایان دهد،‌ قاضی گفته «لازم نیست اعتصاب غذایش را بشکند، ‌بگذارید بمیرد.»

ملاقات با کمال شریفی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:20 0:00

کمال شریفی، روزنامه‌نگار اهل شهرستان سقز در استان کردستان، در سال ۸۷ بازداشت شد، با اینکه خانواده اش از جمله خواهرش اتهام او را سیاسی و مطبوعاتی اعلام کرده‌اند،‌ اما شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان سقز به ریاست قاضی شایق او را به اتهام ارتباط با احزاب کُرد مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران به محاربه محکوم کرد.

با وجود گذشت بیش از چهارسال از صدور حکم این زندانی سیاسی- عقیدتی،‌ هنوز دادگاه تجدیدنظر برای او تشکیل نشده است. ممنوعیت از ملاقات با خانواده نیز در حکم این روزنامه نگار و فعال سیاسی تصریح شده است.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG