لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۸

ملاقات با کامران رحیمیان


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

آخرین ملاقات با همسرش در دادگاه انقلاب اتفاق افتاد، وقتی که زن و شوهر را آورده بودند تا هر کدام را در شعبه‌ای از دادگاه انقلاب به اتهام عضویت‌اشان در جامعه بهایی و وفاداریشان به آیین بهایی، محاکمه کنند.

ملاقات با کامران رحیمیان
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:46 0:00

کامران رحیمیان، از دست اندرکاران دانشگاه مجازی بهاییان ایران، بی‌.آی.اچ‌.ای است. کامران رحیمیان و همسرش فاران حسامی از اساتید دانشگاه مجازی بهائیان ایران، در شهریورماه سال ۹۰، در پی احضار به شعبه پنج دادسرای اوین بازداشت شدند.

شعبه ۱۵دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی این زوج بهائی را به اتهامات مشابه عضویت در جامعه بهائی و اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی محاکمه کرد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG