لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۴

ملاقات با کامران شیخه


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در تیرماه سال ۹۰، ‌در اعتراض به بلاتکلیفی پرونده خود و همچنین رعایت نشدن اصل تفکیک زندانیان برحسب جرایم،‌ همراه با سه زندانی کُرد دیگر، در زندان رجایی شهر کرج،‌ نزدیک به یک ماه را در اعتصاب غذا به سر برد.

ملاقات با کامران شیخه
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:30 0:00

کامران شیخه شهروند اهل مهاباد، در‌‌ همان تیرماه سال ۹۰، ‌دو سالی بود که بلاتکلیف در زندان نگاهداری می‌شد. آقای شیخه متهم به ارتباط و همکاری با یکی از گروه‌های مذهبی بنیادگرای سلفی است.

او همراه با دو شهروند دیگر اهل کردستان، پس از بازداشت، سه ماهی در اداره اطلاعات شهر ارومیه تحت بازجویی بودند. پس از آن، بازداشت‌شدگان به بندهای امنیتی زندان اوین و از آنجا به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار این فایل است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG