لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۵

ملاقات با مسعود کردپور


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در اسفند ماه سال ۹۱، دو روز پس از بازداشت برادر روزنامه‌نگارش به اداره اطلاعات شهرستان مهاباد مراجعه کرده بود تا جویای وضعیت او شود که خود بازداشت شد.

ملاقات با مسعود کردپور
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:42 0:00

مسعود کردپور، روزنامه‌نگار اهل شهرستان مهاباد، پس از بازداشت، ابتدا در بازداشتگاه اداره اطلاعات مهاباد و پس از آن به اداره اطلاعات شهرستان ارومیه منتقل شد. مسعود و خسرو کردپور، در هفت سال گذشته با راه اندازی سایت خبری موکریان، ‌اخبار مناطق کردنشین ایران را پوشش می‌دادند.

پرونده اتهامی این دو برادر روزنامه نگار کرد زبان، در تیرماه سال ۹۲ به دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد ارسال شد. اتهامات آقای کردپور، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، توهین به رهبر، فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی بود. ​

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG