لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۶

ملاقات با مهران بندی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

از تحصیل محروم بود، از استخدام در ادارات دولتی هم. بهایی بودن برایش این محرومیت‌ها را رقم زده بود. از این رو کار و بار خود را با راه اندازی شرکتی کامپیوتری سامان داد، اما حتی همین شرکت کوچک کامپیوتری و کسب و کار محدودش نیز تحمل نشد.

ملاقات با مهران بندی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:29 0:00

مهران بندی، شهروند بهایی اهل یزد در شهریور ماه سال ۸۷ بازداشت شد و بیش از سه ماه را در بازداشت به سر برد که از این ۹۰ روز، ۴۰ روز آن را در انفرادی و بازداشتگاههای اداره اطلاعات استان یا قرنطینه گذراند.

مهران بندی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی یزد، ‎‏ با اتهاماتی چون، اجتماع و‎ ‎تبانی بر ضد امنیت داخلی و خارجی کشور و ‏‏تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی‎ ‎به نفع گروههای مخالف نظام و همچنین نگهداری تجهیزات ماهواره‌ای محاکمه شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG