لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۶

ملاقات با محمدعلی ولایتی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در بیش از سی سالی که از انقلاب سال ۵۷ می‌گذرد، مسوولیت‌های مختلفی داشته است، در سال‌های جنگ هشت ساله ایران و عراق، از اعضای جهادسازندگی بود و در جبهه‌های جنگ حضور داشت. سال‌ها بخشدار فیروزکوه بود. در انتخابات سال ۸۸، معاونت امور استان‌های ستاد مردمی میرحسین موسوی را برعهده داشت.

ملاقات با محمدعلی ولایتی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:26 0:00

اما محمدعلی ولایتی، این روز‌ها، تنها و تنها زندانی سیاسی-عقیدتی‌ای محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین است. آقای ولایتی، در بهمن ماه سال ۸۸، پیش از برگزاری مراسم پرحاشیه ۲۲ بهمن آن سال دستگیرشد و نزدیک به ۲۰ روز را در بند امنیتی ۲۴۰ زندان اوین و تحت بازجویی گذراند.

اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام اتهاماتی بود که این فعال سیاسی با آن روبرو شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG