لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۴

ملاقات با محمد بنازاده امیر خیزی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

پیش از او،‌ همسر و برادرانش زندانی بودند که با گذراندن دوره محکومیت خود،‌ یک به یک آزاد شدند. اما خواهرش همچنان زندانی است. زندانیان خانواده بنازاده امیرخیزی به دلیل دیدار با فرزندانشان که در کمپ اشرف حضور داشتند و از اعضای سازمان مجاهدین خلق هستند، بازداشت و زندانی شدند.

ملاقات با محمد بنازاده امیر خیزی
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:43 0:00

محمد بنازاده امیرخیزی، ‌از بازاریان تهران است که در آذرماه سال ۸۸ با هجوم مامورین وزارت اطلاعات به محل کارش دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

دادگاه آقای بنازاده امیرخیزی پس از چندبار تعویق،‌ در مهرماه سال ۸۹ بدون حضور وکیلش برگزار شد. او در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب که ریاست آن را قاضی ابوالقاسم صلواتی برعهده داشت، محاکمه شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار این فایل است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG