لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۲

ملاقات با محسن امین‌زاده


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

فهرست بلند بالایی از مسوولیت‌ها را در سال‌های گذشته در کارنامه کاری خود ثبت کرده، ‌از معاونت مطبوعاتی در وزارت ارشاد هنگامی که محمد خاتمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود تا معاونت آسیا و اقیانوسیهٔ وزارت خارجه، زمانی که محمد خاتمی رییس دولت شده بود.

ملاقات با محسن امین زاده
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:38 0:00

محسن امین‌زاده، ‌در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، ‌ مسوولیت ستاد ائتلاف اصلاح طلبانِ حامی میرحسین موسوی ‏را بر عهده داشت، یک روز پس از بزرگ‌ترین راهپیمایی و اجتماع معترضان به نتیجه انتخابات آن سال در ۲۵ خرداد که به «راهپیمایی سکوت» معروف شد، با هجوم شبانه ماموران به منزلش بازداشت شد.

اتهام آقای امین‌زاده، اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور و همچنین تبلیغ علیه نظام از طریق ‏مصاحبه با رسانه‌های خارجی اعلام شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشارآن است و امکان دارد در حال حاضر وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG