لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۱

ملاقات با امید دهدار زاده


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در نیمه نخست سال ۹۱، ‌دست کم سه بار بازداشت و احضار شد، بر اساس گزارش سایت‌های خبری نزدیک به پان ایرانیست‌ها، ‌در احضار‌ها و بازداشت‌ها، ‌ضرب و شتم شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

ملاقات با امید دهدار زاده
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:32 0:00

اما آن بازداشت‌ها برای امید دهدار زاده طولانی و ممتد نشد تا اینکه در مردادماه سال ۹۱، ‌ماموران امنیتی و اطلاعاتی با هجوم به منزل مسکونی این فعال سیاسی حزب پان ایرانیست او را با خود بردند. بازداشت آقای دهدارزاده در مردادماه سال ۹۱، بر اساس صدور حکمی برای این عضو حزب پان ایرانیست،‌ صورت گرفت.

امید دهدار زاده، در اردیبهشت ماه سال ۹۱، در شعبه سوم دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی رسولی محاکمه شد. این فعال سیاسی و فرهنگی، ‌با اتهاماتی نظیر اقدام علیه امنیت ملی، عضویت در حزب پان ایرانیست و پخش جزوات به نوشته دادخواست دادستان «تحریک آمیز» در شهر اهواز و دیوار نویسی، محاکمه شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد هم‌اکنون وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG