لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۲

ملاقات با رضا شریفی بوکانی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

او می‌نویسد در اردیبهشت ماه سال ۸۹، درحالی‌که در یک کافی‌نت حضور داشته با هجوم ماموران امنیتی و اطلاعاتی، ‌بازداشت شده است. این فعال حقوق‌بشر نوشته نزدیک به یک ماه نخست بازداشت را در بازداشتگاهی که نمی‌دانسته کجاست در انفرادی گذرانده و تحت بازجویی‌هایی بوده که به نوشته او با ضرب و شتم و خشونت و حتی شکنجه با شوکر الکتریکی همراه بوده است.

ملاقات با رضا شریفی بوکانی
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:16 0:00

رضا شریفی بوکانی، ‌فعال‌ حقوق‌بشر اهل کردستان، در رنجنامه‌ای نحوه بازداشت و حال و هوای روز‌ها و هفته‌های نخست بازجویی‌اش را شرح داده است. او در این رنج‌نامه از انتقال خود به بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین خبر داده و اینکه نزدیک به ۸۰ روز را در سلول‌های انفرادی این بند روزگار گذرانده است.

اتهامات آقای شریفی بوکانی، ‌عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران و اقدام علیه امنیت ملی بود.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد در حال حاضر وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG