لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۸

ملاقات با سعید ملک پور


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

برنامه‌نویس کامپیوتری است، در سالهایی که در کانادا بود برای امرار معاش خود به سفارش مشتریانش برای آن‌ها برنامه طراحی وب می‌نوشته است.

ملاقات با سعید ملک پور
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:41 0:00

یکی از همین برنامه‌نویسی‌هایش برایش دردسر ساز شد. سعید ملک‌پور، دانش آموخته مهندسی مواد از دانشگاه صنعتی شریف تهران است. او در مهرماه سال ۸۷ برای ملاقات با پدر بیمارش به تهران بازگشت و در میدان ونک توسط ماموران سپاه پاسداران بازداشت شد.

آقای ملک‌پور در اعترافاتی که در نوروز سال ۸۹ از تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی پخش شد، مسوولیت راه اندازی و مدیریت یک سایت انتشارعکس‌ها و داستان‌های پورنوگرافی به زبان فارسی را پذیرفت. هرچند همسرش و سپس او در نامه‌ای که از زندان به بیرون فرستاد این اتهام را رد کرد.

پرونده اتهامات او در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، با اتهاماتی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهوری، ارتباط با گروه‌های معاند نظام و فساد فی الارض رسیدگی شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد هم‌اکنون وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش،​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG