لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۴

ملاقات با سعید رضایی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

مهندس کشاورزی است و ۲٠ سال مدیریت یک شرکت ماشین‌آلات کشاورزی را در استان فارس به عهده داشته است. بهایی بودن او در تمام سال‌های پس از انقلاب اسلامی برایش مشکلات و محدودیتهایی را به دنبال داشت. تا آنجا که او بار‌ها مجبور به تغییر شغل خود و مهاجرت از شهری به شهری دیگر از شمال تا جنوب شد.

ملاقات با سعید رضایی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:38 0:00

سعید رضایی، یکی از هفت نفر رهبر جامعه بهایی ایران است که اردیبهشت ماه سال ۸۷ در منزلش بازداشت شد و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

جلسه دادگاه اتهامات این هفت نفر به خرداد ۸۹ یعنی دوسال پس از بازداشت آن‌ها کشید و این هفت نفر بیش از ۸۰۰ روز را در بازداشت موقت گذراندند. سرانجام شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، سعید رضایی را به اتهام جاسوسى، اقدام علیه امنیت کشور و محاربه، محاکمه کرد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد هم‌اکنون وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG