لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۲

ملاقات با سارا محبوبی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در حکم تحمل زندان‌اش، یکی از دلایل عنوان شده، ‌عضویت او در «سایت ضد انقلابی فیس‌بوک» ذکر شده است. او از دانشجویان محروم از تحصیل بهایی است که چندباری طعم بازداشت و احضار را پیش از زندانی شدنش چشیده است.

ملاقات با سارا محبوبی
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:51 0:00

سارا محبوبی، شهروند بهایی اهل ساری، برای نخستین بار در تیرماه سال ۸۹، پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات شهرستان ساری، ‌بازداشت شد. ۹ ماه بعد از آن برای بار دوم بازداشت شد، این بار ماموران امنیتی و اطلاعاتی با مراجعه به منزل پدری‌اش و تفتیش آنجا، ‌وسایل شخصی او از جمله کامپیوترش را با خود بردند.

بازداشت دوم خانم محبوبی نیز پس از نزدیک به بیست روز موقتا پایان گرفت تا یکی از شعب دادگاه انقلاب اسلامی ساری، به پرونده اتهامات او رسیدگی کند.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG