لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۵

ملاقات با ژیلا بنی‌یعقوب


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

روزنامه‌نگار،‌ فعال حقوق زنان و ‌فعال حقوق‌بشر است. از اجتماعی‌نویسان با سابقه مطبوعات ایران است. اما این روزها همچون همسر روزنامه‌نگارش بهمن احمدی آمویی در زندان روزگار می گذراند،‌ با این تفاوت که او در بند زنان زندان اوین است و همسرش، زندانی زندان رجایی شهر کرج.

ملاقات با ژیلا بنی یعقوب
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:18 0:00

ژیلا بنی یعقوب،‌ همراه با همسرش چند روزی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸،‌ با هجوم ماموران امنیتی و اطلاعاتی به منزل مسکونی اشان بازداشت شد. خانم بنی یعقوب،‌ دو ماهی را در سلول های انفرادی بندهای امنیتی زندان اوین گذراند،‌ تا اینکه با سپردن وثیقه توانست آزادشود.

پرونده اتهامات این روزنامه‌نگار برایش حکمی رقم زد،‌ که با اعتراض سازمان‌های فعال در حوزه کاری روزنامه‌نگاران و آزادی بیان،‌ همچون سازمان گزارشگران بدون‌ مرز همراه شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد هم‌اکنون وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG