لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۷

ملاقات با نسرین ستوده


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

روزی که برای تصمیم گیری درباره پروانه وکالتش در خردادماه سال ۹۰ از زندان اوین به ساختمان کانون وکلای دادگستری برده شد، ‌با دستانی دست‌بند زده، همسرش را در آغوش کشید، تصویر آن دستان دستبند زده‌ای که دور گردن همسرش حلقه شده بود در سایت‌های اینترنتی دست به دست شد و اینجا و آنجا بازنشر می‌شد.

ملاقات با نسرین ستوده
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:51 0:00

نسرین ستوده، حقوقدان، ‌وکیل دادگستری و فعال اجتماعی در شهریور ماه سال ۸۹ در حالی که وکالت شماری از بازداشت شدگان پس از وقایع انتخابات سال ۸۸ را برعهده داشت، ‌بازداشت شد.

خانم ستوده از جمله فعالان حقوق زنان، ‌عضو کمپین یک میلیون امضا، عضو کانون مدافعان حقوق بشر و همچنین از اعضای انجمن حمایت از حقوق کودکان است. اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر، اتهاماتی بود که خانم ستوده به آن‌ها متهم شده بود.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد هم‌اکنون وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG