لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۳

پرسش روز: درآمدهای مالیاتی به جای درآمدهای نفتی


آن طور که یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفته از ابلاغیه بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۲، چنین برمی آید که طرح دولت برای جایگزینی درآمدهای مالیاتی با درآمدهای نفتی در سال آینده اجرایی خواهدشد.

لایحه اصلاحیه قانون مالیات‌ها نیز به مجلس رفته و یک فریت آن تصویب شده‌است، پیش از این شمس‌الدین حسینی، وزیر و سخنگوی اقتصاد دولت نیز از جایگزین‌شدن درآمدهای مالیاتی با درآمدهای نفتی خبر داده‌بود.

به این مجموعه خبرها، می‌توان مشکلات ایران بر سر راه فروش نفت و وصول درآمدهای نفتی را نیز افزود، تا بحت جایگرین شدن درآمدهای مالایت با درآمدهای نفتی جدی‌تر از همیشه باشد.

اما تامین هزینه‌های جاری از محل درآمدهای مالیاتی در شرایطی که اقتصاد ایران به گواه آمار و اظهارات شماری از کارشناسان در شرایط رکود توریم به سر می‌برد، می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

نظر شما چیست؟

آیا تامین هزینه‌های جاری از محل درآمد مالیات‌ها که سال‌هاست به آرزوی اقتصاد ایران تبدیل شده، در این دوره قابل تحقق و دستیابی است؟

آیا به نظر شما فعالان اقتصادی ایران این روزها در شرایطی هستند که بتوانند با پرداخت مالیات بیشتر، درآمدهای مالیاتی را جایگزین درآمدهای نفتی کنند؟
XS
SM
MD
LG