لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۴

گروه حکومت اسلامی بار دیگر به شهر کوبانی حمله‌ کرد


نمایی از شهر کردنشین کوبانی در سوریه، در جریان حملات جنگجویان گروه حکومت اسلامی به این شهر
نمایی از شهر کردنشین کوبانی در سوریه، در جریان حملات جنگجویان گروه حکومت اسلامی به این شهر

بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها، جنگجویان گروه حکومت اسلامی از روز پنج‌شنبه، چهارم تیرماه، حملات خود به شهرهای کردنشین کوبانی و حسکه در شمال و شمال شرقی سوریه را از سر گرفته‌اند.

یک سخنگوی نیروهای کرد تأیید کرده است که نیروهای گروه «حکومت اسلامی» چند روستا در اطراف شهر حسکه را تصرف کرده‌اند.

نیروهای حکومت اسلامی حدود پنج ماه پیش در نبرد با شبه‌نظامیان و نیروهای کرد و با حمایت هوایی نیروهای ائتلاف، از شهر کوبانی بیرون رانده‌ شدند.

شهر کردنشین کوبانی در مرز ترکیه و سوریه واقع‌ شده است و عرب‌زبانان آن را «عین‌العرب» می‌نامند.

سازمان ناظر حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، در وب‌سایت خود از کشته شدن دست‌کم ۲۰ تن در جریان این حملات خبر داده است.

گزارش خبرگزاری‌های رویترز و آسوشیتدپرس حاکی است که حمله به کوبانی شب گذشته و با انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش‌ها، حمله نیروهای حکومت اسلامی به مواضع ارتش سوریه در شهر حسکه در شمال شرقی این کشور، منجر به کشته شدن حدود ۲۰ تن از نیروهای حکومت اسلامی و ۳۰ تن از نیروهای دولتی سوریه شد.

گفته می‌شود که جنگجویان گروه حکومت اسلامی کنترل بخش‌هایی از شهر حسکه را در دست گرفته‌اند.

این جنگجویان در یک ماه گذشته تلاش کرده‌اند تا شهر حسکه را به اختیار خود درآورند.

حسکه در ۲۷۰ کیلومتری کوبانی واقع‌ شده و بزرگ‌ترین شهر سوریه در شمال شرقی این کشور به شمار می‌رود. این شهر نیم میلیون نفر جمعیت را در خود جای‌ داده و امنیت بخش‌هایی از آن را نیروهای دولتی سوریه و بخش‌هایی دیگر را شبه‌نظامیان کرد بر عهده‌دارند.

بر اساس این گزارش‌ها، همزمان تلویزیون دولتی سوریه نیز از دفع چندین حمله جنگجویان گروه حکومت اسلامی در جنوب این کشور در شهر درعا خبر داده است.

نیروهای کرد با کمک ائتلاف بین‌المللی علیه گروه حکومت اسلامی به رهبری آمریکا، چند ماه پیش موفق به بازپس‌گیری کوبانی شده بودند و در روزهای اخیر، با تصرف شهر عین عیسی، به ۵۰ کیلومتری «رقه» پایتخت خودخوانده گروه حکومت اسلامی رسیده بودند.

XS
SM
MD
LG