لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۱

اعتراضات دانشجویی ۱۶ آذر در ایران


«آزادی زندانیان سیاسی» از خواسته های دانشجویان در مراسم روز دانشجو در ایران بود.
«آزادی زندانیان سیاسی» از خواسته های دانشجویان در مراسم روز دانشجو در ایران بود.

مراسم روز دانشجو در ایران همراه اعتراضات دانشجویی در دانشگاههای گوناگون کشور بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا و خبرگزاری کار ایران، ایلنا برخی از شخصیت های سیاسی که به مراسم روز دانشجو دعوت شده بودند نتوانستند در این مراسم حضور یابند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:07:52 0:00
لینک مستقیم

دانشجویان معترض روز سه شنبه در جریان مراسم روز دانشجو با شعارهایی خواهان رفع حصر رهبران جنبش سبز و آزادی زندانیان سیاسی شدند.

تصاویری از این اعتراضات دانشجویی در اینترنت انتشار یافته است.

مناظره دانشجویی در دانشگاه نوشیروانی بابل
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:18 0:00

«مصطفی تاجزاده» و «بهزاد نبوی» از چهره‌های اصلاح‌طلبی گزارش شدند که از حضورشان در مراسم روز دانشجو جلوگیری شد.

مجری مراسم روز دانشجو در دانشگاه امیرکبیر در حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی «علی مطهری» که از مدعوین مراسم آن دانشگاه بود اظهار داشت دادستانی تهران با ارسال نامه ای بسیاری از میهمانها را از شرکت در مراسم روز دانشجو منع کرد.

در مراسم دانشگاه امیرکبیر دانشجویان همچنین با شعارهایی از «مجید توکلی» از رهبران دانشجویی که پس از حدود پنج سال حبس اینک حکم پنج سال محرومیت از فعالیت سیاسی و ممنوع الخروجی را طی میکند پشتیبانی کردند.

در دانشگاه تهران همآوازی دانشجویان با سرود یار دبستانی در محوطۀ دانشگاه طنین افکنده بود.

در دانشگاه علم و صنعت دانشجویان معترض در حضور حجت الاسلام «مجید انصاری» معاون حقوقی رئیس جمهور اسلامی خواهان پایان بازداشت خانگی رهبران جنبش سبز شدند.

در برنامه‌های ویژه سالگرد ۱۶ آذر و روز دانشجو فضای خوبی در کشور و دانشگاهها حاکم بود و سخنرانان با گرایش‌های مختلف در استانها و شهرهای متعدد حضور یافتند.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور​

در دانشگاه شهید بهشتی (ملی پیشین) دانشجویان معترض با در دست داشتن تصاویری از میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی و احمد منتظری در جریان سخنرانی مشاور اقتصادی رئیس جمهور اسلامی «محمدعلی نجفی» نسبت به حضور پرسنل فیلمبرداری صدا و سیمای جمهوری اسلامی در مراسم اعتراض کردند.

در دانشگاه نوشیروانی بابل یک دانشجو از نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر «نرگس محمدی» گفت که همچنان دربند است.

در جلسۀ مناظرۀ دانشگاه نوشیروانی بابل همچنین سخنهای بسیاری از نقض حقوق فعالان سیاسی و مدنی چون رهبران جنبش سبز، نرگس محمدی و احمد منتظری رفت و پرسشهایی پیاپی در اینباره بازگو گردید.

گذشته از این مسائل، در دانشگاه شیراز دانشجویی نحوۀ برخورد حراست با دانشجویان را نکوهید.

همزمان پژواک یار دبستانی در دانشگاه علامه طباطبایی نیز شنیده شد.

به گزارش خبرگزاریهای ایران مدیرکل سیاسی وزارت کشور «محمدامین رضازاده» روز چهارشنبه گفت "طی هفته جاری در برنامه‌های ویژه سالگرد ۱۶ آذر و روز دانشجو فضای خوبی در کشور و دانشگاهها حاکم بود و سخنرانان با گرایش‌های مختلف در استانها و شهرهای متعدد حضور یافتند."

XS
SM
MD
LG