لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۴

امضای قرارداد میان یک شرکت ایرانی با یک گروه هتلداری فرانسوی


رئیس گروه «اکورهتل» در ایران
رئیس گروه «اکورهتل» در ایران

یک شرکت ایرانی روزسه شنبه قراردادی را با یک گروه هتلداری فرانسوی برای مدیریت دو هتل در ایران امضاء کرد.

مطابق این قرارد میان «شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات» با گروه بزرگ هتلداری «آکور هتلز»، مدیریت دو هتل متعلق به شرکت زیگورات در نزدیکی فرودگاه «امام خمینی» برای مدت ۱۵ سال از ماه آینده به گروه «آکورهتلز» واگذار می‌شود و این دو هتل از نام های «ایبیس» و «نووتل» استفاده می‌کنند.

دو هتل «ایبیس» و «نووتل» به ترمینال اصلی فرودگاه امام خمینی منتهی خواهند شد و قرار است از ۲۳ مهر ماه با مجموع ۵۰۰ اتاق آغاز به کار کنند.

دو طرف امضا کننده قرارداد، مبلغ آن را اعلام نکرده‌اند.

گروه «آکورهتلز» در حال حاضر مدیریت ۷۱ هتل را در ۱۰ کشور خاورمیانه برعهده دارد و ششمین گروه بزرگ هتل‌داری در جهان به شمار می‌رود.

به گزارش آسوشیتدپرس، سباستین بازن، مدیر گروه «آکورهتلز» روز سه شنبه در نشستی خبری در تهران ابراز اطمینان کرد که اکنون زمان مناسبی برای حضور این گروه در بخش هتلداری و خدمات‌رسانی در ایران با ۸۰ میلیون جمعیت است و چشم به ظرفیت بالقوه رشد این بخش در ایران با اقتصادی روبه گسترش دارد.

مهدی جهانگیری، مدیر شرکت توسعه گردشگری آریا نیز گفت «استفاده از تجربیات و تخصص گروه‌های هتلداری بین‌المللی باعث ارتقاء استانداردهای محلی و سطح ارائه خدمات در هتل‌های این شرکت خواهد شد.»

مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران، هم که در جریان امضای قرارداد میان این دو شرکت حاضر بود، ابراز امیدواری کرد که ایران بتواند تا سال ۲۰۲۵ سالیانه ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار از محل توریسم و گردشگری درآمد داشته باشد.

او همچنین گفت «در آینده فرصت‌هایی برای شرکت‌های خارجی دیگر از جمله آمریکایی، وجود خواهد داشت تا با تبعیت از مقررات و قوانین کشور به سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این حوزه دست زنند.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، بارها از تمایل دولتش برای تشویق رشد صنعت گردشگری در ایران سخن گفته است.

خبرگزاری رویترز در اسفندماه ۹۳ در گزارشی از رشد نسبی شمار گردشگران خارجی که به ایران می‌روند، در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی، خبر داده بود، اما اضافه کرده بود که حجاب اجباری، کرایه ندادن اتاق هتل به زوج‌هایی که به طور قانونی ازدواج نکرده‌اند، ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی و اینکه کارت‌های اعتباری بین‌المللی در ایران قابل استفاده نیست، مانع رشد قابل توجه این صنعت می‌شود.

با امضای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه۱+۵، دولت‌ها و شرکت‌های خارجی نیز خود را آماده ورود به بازار ایران می‌کنند و مقام‌های دولتی و مدیران شرکت‌های فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی نیز به ایران سفر کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نیز روز سه شنبه ۲۴ شهریور ،گزارش داده که مانوئل وال، نخست وزیر این کشور اعلام کرده است حسن روحانی در ماه نوامبر، آبان ماه، به پاریس خواهد رفت.

لوران فابیوس وزیرخارجه فرانسه که در مردادماه گذشته، اندکی پس از امضای توافق هسته‌ای وین، به ایران رفت از حسن روحانی دعوت کرده بود تا به پاریس برود.

همچنین قرار است یک هیئت اقتصادی بزرگ فرانسوی نیز ماه آینده به ایران برود.

XS
SM
MD
LG